MYPRODUCT49 Calatoriile de afaceri nu sunt excursii de placere

1.Situatie

In MYPRODUCT5 si MYPRODUCT11 v-am detaliat putin din implicarea mea in sustinerea comerciala a echipei Rhone Vet in perioada 2013-2015, companie responsabila pentru distributia si vanzarea produselor medicale veterinare Merial in Ungaria.

Acest proiect a inclus din punct de vedere logistic deplasari permanente, in sensul in care timp de trei ani am lucrat o saptamana din fiecare luna in Ungaria alaturi de echipa Rhone Vet.

In general natura responsabilitatilor mele profesionale pe zona comerciala a implicat o puternica componenta a deplasarilor in interes de serviciu, fie ca vorbim de uzualele vizite de teren, la clienti, fie ca ne referim la calatoriile internationale de afaceri pentru intalniri cu potentiali furnizori, clienti, colaboratori, parteneri sau pentru specializari.

2.Tema

Prietenii si cunoscutii mi-au spus intotdeauna ca am un job foarte fain datorita acestor calatorii frecvente in afara tarii, pentru ca astfel am ocazia sa vad locuri noi, sa cunosc oameni noi.

Dar cat de corecta este aceasta perceptie extrem de pozitiva raportata la calatoriile de afaceri?

3.Actiune

Este adevarat ca responsabilitatile de middle si top management vin la pachet cu deplasari frecvente in strainatate.

Frumos nu-i asa? Insa haideti sa va detaliez si partea nevazuta a calatoriilor de afaceri.

De exemplu experienta calatoriilor mele in Urgaria:

-trezire la 5 pentru zborul de ora 8 catre Budapesta

-la sosire eram asteptat de catre un coleg din Rhone Vet si mergeam direct la birourile companiei unde imediat incepeam sesiunea de lucru in baza agendei agreate anterior vizitei

-pranz, sesiune de lucru, eventual cina relaxanta in care invariabil discutiile se invarteau tot in jurul business-ului

-in jur de 20-22 ajungeam in camera de hotel si de foarte multe ori mai lucram cateva ore pentru a pregati sesiunile din zilele urmatoare

– ziua 2, ziua 3, ziua 4, decurgea cam in acelasi mod: ora 9 birou – lucru – pranz – lucru – cina – hotel – lucru sau o zi de vizite pe teren la clienti impreuna cu un sales rep

-ziua intoarcerii in tara era identica: ora 9 birou – lucru – pranz – lucru – aeroport pentru zborul de seara ca sa ajung acasa undeva aproape de miezul nopti.

Sau intalnirile organizate de producator cu distribuitorii din peste 20 tari care urmau un tipar general de genul avion – cazare – intalniri de lucru pe toata durata zilei – o dupa-amiaza sau o seara cu activitati mai speciale – cina – hotel – avion – casa.

4.Rezultate

Privind retrospectiv calatoriile de afaceri m-au purtat prin Atena, Budapesta, Belgrad, Viena, Praga, Dubrovnic, Bonn, Milano, Amsterdam, Dusseldorf, Nurnberg, Bruxelles, Rotterdam, Lyon, Marsilia, Sevilia, Istanbul, Tbilisi, Malta.

5.Concluzii

Evident ca dincolo de responsabilitatile profesionale am avut ocazia sa vizitez locurile, sa socializez cu colaboratorii si partenerii, sa iau contact cu cultura, traditiile locurilor si sa degust specialitatile culinare locale.

Toate acestea reprezinta un imens capital care imbogateste dimensiunea profesionala.

Acest capital pozitiv vine insa la pachet cu oboseala, stres, consum mintal si energetic imens pentru a fi permanent conectat la discutii, pentru a face fata cu succes provocarilor profesionale si pentru a iti atinge obiectivele pe care ti le-ai stabilit inainte de plecare.

Sintetizand, calatoriile de afaceri au si ingrediente placute insa aceste deplasari sunt departe de excursiile de placere pe care unii si le imagineaza.

Notificare: MYPRODUCT reflecta experienta si expertiza mea profesionala reala cat si subiectivismul meu. Manifest un profund respect fata de toate companiile cu care am colaborat si fata de toate persoanele cu care am lucrat. Nu este in intentia mea sa abordez nicio informatie sensibila, confidentiala sau ofensatoare privitoare la companii, proiecte sau persoane. Daca tu cititorule deduci sau recunosti companii, proiecte sau persoane in exemplele mele, te rog cu gentilete sa respecti MYPRODUCT si abordarea mea profesionala si etica si sa nu furnizezi detalii informatii, situatii, nume, companii.